Life

As you can see, a lot of people died.I dont know whats wrong but people, im telling you, just get ready, world is  about to end.We should be prepare by now.

And yeah, banyak benda yang menyeronokkan, hilang dan pergi begitu sahaja. I know people always said,what will come, only a temporary.We cant hope that it will stay because based on logically, world also a temporary, it will never be forever, so everything in this world only a temperory. BUT hanya yang kekal adalah iman seseorang itu dan pahala/dosa yang akan ditimbang.So people, jangan la terlampau seronok dengan dunia,SEBAB ia hanyalah sementara. Carilah kemenangan di akhirat,kerana disitu lah yang akan kekal buat selamanya.Dan, segala permintaan kita Insya'Allah dapat dimakbulkan. If you really wish nk masuk heaven, there is a thing you should do in this world which is beriman kepada ALLAH, dan tidak melakukan perkara yang dilarang. You know, jadikanlah Allah sebagai kekasih, kerana Allah akan melindungi kekasihnya daripada melakukan perkara-perkara yang diharamkan.Well,people might saying im kinda like penasihat without ilmu but im telling you, im just share with someone who really want to change, siapa yang rasa tidak faham apa yang dikatakan, harap dimaafkan =)

You know, I was like you before, maybe some of you guys kenal who i am, but so far i dont take drugs and alcohol, im just a little bit social,you know...BUT Alhamdulillah, I think Allah has gave me a chance to change before the 'time' . Honestly, this is first time ever, i feel like sooo calm and smooth. Okay, the first 3 days when I was SUDDENLY kinda like to change, i tell you, it really ruined my day. What i was thinking only God, religion,and others.I started to sembahyang 5 waktu, and wearing hijab.You know, it was the most wonderful feeling i ever had. I feel like Allah is protecting me. Amin =)


Percayalah,bahawa perkara pertama yang diperlukan dalam hidup adalah ketenangn jiwa. Kerana, jika kita hidup dalam jiwa yang tidak tenteram, segala perkara yang hendak dilakukan mungkin akan terbantut. Dan mungkin anda anda anda semua rasa tenang dengan adanya duit,family,kawan-kawan,kehidupan yang mewah di sisi, tapi tanpa agama yang kukuh, mungkin ketenangan anda hanya sementara. Ia tidak akan berkekalan.Tetapi, jika kita mempunyai keluarga yang beriman,berharta,kawan,kehidupan yang mewah dan Iman yang kukuh, nescaya ketenangan itu akan berkekalan Insya'Allah sehingga akhirat dan dengan izin Allah,ke syurga. Dan ingat la,jika kita mempunya keluarga yang imannya kuat,Insya'Allah, Allah akan pertemukan kembali keluarga kita di syurga =). Tidak kah anda mahu kan perkara ini? Kehidupan dan Keluarga buat selamanya? i feel free now and kinda like to share what i feel and what i know so far. Rajin menge-type skrg ni =p So, Thanks for reading.

Assalammualaikum.